Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Aktualno

Stručni skup

U petak 28. ožujka 2025. u Tehničkoj školi Bjelovar održano je drugo po redu stručno usavršavanje iz područja informatike/računalstva u 2024./2025. školskoj godini. Stručnom skupu nazočili su nastavnici informatike i srodnih nastavnih predmeta srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske i Koprivničko-križevačke županije.

Na otvaranju skupa nazočne je pozdravio ravnatelj, nakon čega je skup nastavljen s aktualnim predavanjima iz svijeta informatike.

Prvo predavanje “Low code: kako naučiti programirati bez kodiranja” pripremila je Silvia Kolarić, prof. matematike i informatike, zaposlena na radnom mjestu Senior Appian Developer u tvrtki Bank management consult GmbH, Göttingen u Njemačkoj.

Iako se na prvi pogled čini paradoksalnim, moguće je izraditi kvalitetne i moderne aplikacije bez pisanja tradicionalnog koda, a istovremeno učiti programirati s pravim kodom. Low-code alati otvaraju vrata u programerski svijet, omogućujući svima da se okušaju u kodiranju onoliko koliko im odgovara, bez gubljenja vremena na složene postavke okruženja. Na predavanju je prikazano kako low-code alati mogu potaknuti učenike na istraživanje STEM područja, čak i ako im programiranje nije primarno područje interesa.

Drugo izlaganje „Moduli: Osnove IKT-a i Informacijsko-komunikacijska tehnologija“ pripremila je Ljiljana Blum, dipl. oec.​, nastavnica savjetnica​ iz Turističko – ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar​. Na samom predavanju predstavljeni su osnovni pojmovi i koncepti modularne nastave te modul Osnove IKT-a za razinu 4.1 i modul Informacijsko-komunikacijska tehnologija za razinu 4.2 koji je objavljen u Narodnim novinama 7/2025, 16. siječnja 2025.

Treće izlaganje „Usporedba modula IKT na razini 4.1 i 4.2“ pripremila je Maja Carević, prof. mentorica iz Srednje škole Jelkovec. Predstavljene su razlike u ishodima učenja i propisane nastavne cjeline za razine 4.1 i 4.2 i u čemu se sve razlikuju. Ukazano je da se u strukovnim kurikulima za različite kvalifikacije istoimeni modul može razlikovati od općeobrazovnog modula, od ishoda preko nastavnih cjelina i CSVET bodova do različitih postotka disperzije načina stjecanja ishoda.

Četvrto izlaganje „Vrednovanje skupa ishoda učenja u modulu Informacijsko-komunikacijska tehnologija“ pripremila je Emina Grmić, izvrsna savjetnica iz Tehničke škole Bjelovar. Na predavanju objašnjena su tri načina stjecanja ishoda: vođeni proces učenja i poučavanja, učenje temeljeno na radu i samostalna aktivnost učenika te što on predstavlja za nastavnika a što za učenika u odnosu na obujam iskazan u CSVET bodovima. Prikazan je minimalan i maksimalan udio fonda sati nastavnika u odnosu na propisane postotke po skupovima ishoda učenja, mogućnosti realizacije modula kroz školsku godinu, način vođenja evidencije u eDnevnik-u te vrednovanje postignutih ishoda učenja za učenike.

Peto izlaganje „Informatika/Računalstvo na drugačiji način“ pripremile su Ines Pavičić prof. mentorica iz Medicinske škole Bjelovar i Emina Grmić, izvrsna savjetnica iz Tehničke škole Bjelovar. Primjerima dobre prakse pokazale su kako učenike na zanimljiviji i drugačiji način potaknuti na razmišljanje i razvijanje logičkog načina zaključivanja. Profesorica Pavičić prikazala je učeničke aktivnosti za osmišljavanje načina sortiranja metodom bubble sort, razne igre za prikaz šifriranja-kriptiranja podataka,  povijesni razvoj računala kroz interaktivne online i offline izložbe, igru pamćenja s pojmovima digitalnog svijeta, kreiranje digitalnog dnevnika na temu ostavljanja digitalnih tragova na internetu te algoritmi za postupak pružanja prve pomoći i mjerenja razine glukoze u krvi. Profesorica Emina Grmić prikazala je različite unpluggde aktivnosti za poticanje logičkog načina zaključivanja kao što su igre za otkrivanje pogrešaka poput paritetnog bita, kontrolnog zbroja ISBN broja, barcoda, OIBa, igara za simulaciju public key encryptiona, uvoda u alogoritme primjenjujući tehniku „inteligentnog papira“, otkrivanja i osmišljavanja načina pretraživanja podataka igrajući igru Battleships te uvoda u umjetnu inteligenciju isprobavajući tekstualni i vizualni Turingov test.

Stručni skup smo zaključili u vedrom i veselom raspoloženju nakon odigranih predloženih igara puni ideja kako ih primijeniti u nastavnom procesu.