Kabinet 28, Dan Tehničke škole Bjelovar
Povodom obilježavanja Dana škole učenici smjera tehničar za računalstvo pod vodstvom mentorice Emine Grmić pripremili su radionice i predavanja za učenike.
Prvu radionicu „Osnove razvoja igara“ vodio je naš maturant Borna Mišetić smjera tehničar za računalstvo pod mentorstvom profesorice Emine Grmić. Ideja same radionice bila je prikazati korak po korak kako izraditi svoju prvu kompletnu 2D igru s Godotom.

Za potrebe same radionice osim aplikacije Godot, pripremljeni su posebni elementi (assets) kako bi se fokusirali na izradu i kodiranje sam igre. Tijekom radionice prošli smo kroz sedam glavnih koraka u izradi svake 2D igre napravljene u Godotu: postavljanje projekta, stvaranje scene igrača, kodiranje igrača, postavljanje objekata koje igrač treba sakupiti, spajanje svih scena kako bi se igra mogla igrati, prikaz rezultata i poruke “Čestitke” te po potrebi dodavanje pozadinsku glazbu.
Na kraju radionice „Osnove razvoja igara“ dobili smo igru “Dragulji”.
Drugo izlaganje u kabinetu 28 bilo je kombinacija predavanja i radionice „AI: od znanstvene fikcije do stvarnosti“ koju su vodili učenici trećih razreda tehničara za računalstvo Klara Širanović, Sara Gičev i Antonio Vodopija u suradnji s mentoricom Eminom Grmić.

Učenici Tehničke škole Bjelovar imali su priliku saznati više o pojmovima vezanim uz umjetnu inteligenciju kao što su strojno učenje, neuronske mreže, duboko učenje, podatkovni centri i generativna umjetna inteligencija. Pogledati povijesni pregled spominjanja umjetne inteligencije od fikcije u legendama, književnim djelima i filmovima do današnje stvarne primjene umjetne inteligencije. Prikazana je upotreba AI u svrhu zabave i umjetnosti, intelektualnog vlasništva i autorskih prava. Učenici su na radionici isprobali generativnu umjetnu inteligenciju Copilot, ChatGPT i DeepAI postavljanjem istog upita te uporabu pretrage upotrebom Coolinarka Asistent-a i Google-a s istim upitom. Time su uvidjeli sličnosti i razlike korištenih alata te njihovu namjenu. Na kraju samog predavanja dotakli smo se AI i ekologije naglasivši pozitivne i negativne utjecaje na okoliš pri upotrebi umjetne inteligencije. Kao zaključak radionice učenici su istaknuli prednosti i mane upotrebe umjetne inteligencije, te razmijenili savjete kako (ne)koristiti generativnu umjetnu inteligenciju.