Europski tjedan programiranja
Unatrag 10 godina tijekom drugog i trećeg tjedna listopada obilježava se Europski tjedan programiranja. #CodeWeek društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost.
Tom prigodom nositelji organizacijskih aktivnosti pripremili su materijale za promicanje inicijative u zajednici. Jedan od njih je i infografika o 10 zabavnih činjenica o programiranju.
U povodu obilježavanja Europskog tjedna programiranja u Tehničkoj školi Bjelovar neki od učenika 2. c razrednog odjela slušali su i aktivno sudjelovali na predavanju gostujućeg profesora Tomislava Adamovića i njegova asistenta s Veleučilišta Bjelovar.




Tema predavanja bila je izrada interaktivne digitalne karte za mrežnu stranicu. Učenici su tijekom predavanja upoznali osnovne i napredne tehnike izrade mrežnih stranica upotrebom HTML-a, CSS-a, biblioteka JavaScript jQuery i Leaflet te mrežnog servisa JSON.
Aktivnim sudjelovanjem i razumijevanjem sadržaja učenici su s gostujućim profesorom (između ostalog) dodali oznaku na digitalnu geografsku kartu s lokacijom i natpisom Tehnička škola Bjelovar.

Znanje stečeno na predavanju i radionici učenici će tijekom školske godine primijeniti pri realizaciji jednog od školskih projekata.
Osim predavanjem gostujućeg predavača Europski tjedan programiranja obilježila je i profesorica Emina Grmić s učenicima 1. c razrednog odjela uvođenjem osnovnih koncepata programiranja upotrebom Flowgorithma.

Učenici su opisivali pravila i postupke nekih uobičajenih svakodnevnih radnji kao što su prelazak ceste preko obilježenog pješačkog prijelaza. Nastojali su detaljno i točno opisati sam postupak i definirati algoritam prelaska ceste.
Neki od pokušaja izgledali su ovako:

Flowgorithm je besplatni programski jezik za početnike, koji se temelji na jednostavnim grafičkim dijagramima toka. Prilikom početnog učenja programiranja često se koriste tekstualni programski jezici kao što su Python, C, C++ i njima slični. Ovisno o programskom jeziku, to može biti jednostavno ili frustrirajuće teško. Mnogi jezici zahtijevaju redove zbunjujućeg koda samo da bi prikazali tekst “Hello world!”
Na primjer:
C
#include <stdio.h>
int main(void)
{
printf(“Hello World!”);
return 0;
}
C++
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout << “Hello World!”;
return 0;
}
JavaScript
<script type=”text/javascript”>
document.write(“Hello World!”);
</script>
Kod prvih susreta programiranja upotrebom dijagrama toka možemo se usredotočiti na koncepte programiranja, a ne na sve nijanse tipičnog programskog jezika. Tako smo u Flowgorithmu, između ostalog, napravili i program „Hello World!“

Učenici su zaključili – programiranje je zabavno, interaktivno, ali i zahtjevno, jer moramo biti precizni.