Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Aktualno Primjeri dobre prakse

Spot the fake

Tijekom travnja i svibnja na satovima engleskog jezika obrađena je tema Lažnih vijesti čime su obilježeni i ovogodišnji Dani medijske pismenosti. U prvom tjednu mjeseca travnja u našoj je školi održan projektni tjedan u okviru kojega su nastavnici različitih predmeta radili na zajedničkim projektima u razrednim odjelima u kojima predaju. Jedna takva suradnja ostvarena je i u 3.c razrednom odjelu u projektu Spot the fake na satovima engleskog jezika te Skriptnih jezika i web programiranja. Projekt se tematski odlično uklopio u prethodno obrađeno gradivo iz obaju predmeta. Uvodni dio projekta odradila je nastavnica  engleskog jezika Martina Čukman u kojemu je različitim aktivnostima upoznala učenike s temom lažnih vijesti, načinima kako ih prepoznati, provjeriti i zaustaviti njihovo širenje te naposlijetku, kako samostalno napisati lažne vijesti. Kao projektni zadatak, učenici su u grupama morali izraditi svoje lažne vijesti na temelju zadanih fotografija vezanih uz stvarne događaje. Kasnije su usporedili svoje verzije vijesti sa stvarnim događajima te izradili web stranice koje sadrže obje verzije vijesti. Nastavnica Emina Grmić prethodno je upoznala učenike s načinom izrade web stranica pa su pri izvršenju zadataka koristili stečeno znanje iz HTMLa i CSSa. Izvršene projektne zadatke  predstavnici pojedinih grupa prezentirali su ostalim učenicima na nastavi oba predmeta, a zadaci su ocijenjeni prema unaprijed pripremljenim rubrikama.

Za uvodnu aktivnost na satu engleskog jezika iskorišten je prilagođeni zadatak iz istraživanja dostupnog na stranici Evaluating Information: The Cornerstone of Civic Online Reasoning | Stanford Digital Repository, a sadrži objavu s web stranice za dijeljenje fotografija Imgur, koja uključuje sliku tratinčica uz tvrdnju da cvijeće ima „nuklearne urođene mane” zbog nuklearne nesreće u japanskoj elektrani Fukushima Daiichi. S obzirom na golemu količinu informacija dostupnih na internetu, učenici moraju biti sposobni razlikovati vjerodostojne i sumnjive izvore, tako da je zadatak bio utvrditi i objasniti pruža li slika čvrste dokaze o uvjetima u blizini nuklearne elektrane. Nakon što su napisali svoja objašnjenja u kojima više ili manje uspješno argumentiraju vjerodostojnost izvora objave u smislu njezinog autora te sadržaja – pruža li dokaze da je fotografija snimljena u blizini elektrane i da je nuklearno zračenje uzrokovalo neobičan rast tratinčica, uslijedila je diskusija u kojoj su učenici imali priliku usporediti svoje odgovore.

Nakon diskusije, učenici su provjerili svoj odgovor na stranici Snopes.com, jednom od najpoznatijih i najpouzdanijih izvora za provjeru istinitosti internetskih tvrdnji.

https://www.snopes.com/fact-check/nuclear-mutant-daisies

 U sljedećoj fazi projekta učenici su na primjeru vijesti na engleskom jeziku analizirali ključne elemente novinske priče, nakon čega su to znanje iskoristili prilikom pisanja vlastite vijesti. Polazišna točka za sadržaj vijesti bila je fotografija objavljena uz tekst stvarne priče te clickbait naslov koji su učenici sami izmislili radeći u grupama na djelomično popunjenim predlošcima.

Završna faza projekta odrađena je na satu Skriptnih jezika i web programiranja gdje su učenici pomoću dobivenih linkova usporedili svoje verzije vijesti sa stvarnim događajima i naposlijetku izradili web stranicu koja sadrži obje verzije vijesti s pripadajućim fotografijama.

Stvarni događaj, odnosno vijest uz koju je vezan zadatak grupe koja je izradila gore navedeni rad dostupan je na sljedećem linku: https://www.cnbc.com/2017/10/06/facebook-will-invest-1-billion-in-virginia-to-build-data-center-and-multiple-solar-facilities.html

Ovaj i sve ostale radove učenici su prezentirali učenicima na nastavi oba predmeta te su ocijenjeni prema unaprijed pripremljenim i poznatim rubrikama na temelju zadanih parametara. Nastavnica engleskog jezika ocijenila je napisane vijesti na temelju broja elemenata od kojih se vijest sastojala, broja informacija u samom sadržaju vijesti te gramatičke i pravopisne točnosti. Za učenike koji su prezentirali radove, jedan od elemenata ukupne ocjene bila je i vještina govorenja.

Na satovima Skriptnih jezika i web programiranja učenici su vrednovani po unaprijed dogovorenim kriterijima. Vrednovanje je između ostalog obuhvaćalo vršnjačko vrednovanje rada unutar grupe, pravilnu primjenu HTML tagova, dogovorene elemente primjene web dizajna upotrebom CSS-a. Svaki od učenika iz grupe objasnio je i prezentirao svoj ulogu u timu i svoj udio u izradi web stranice. Učenici su u konačnici ocjenjeni na temelju opisanih sastavnica.