Druga cijev tunela Učka, Istra
Preliminarni izvještaj prije naše „inspekcije“ tunela 😊
Autor: Lovro Kantolić, 4.d

Autor: Jarba, Izvor: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tunel_U%C4%8Dka_-_zapadni_ulaz.jpg , Licenca
Radovi na prvoj cijevi tunela Učka započeli su 1976. godine, a službeno je otvoren 27. rujna 1981. godine. Ukupna duljina tunela je 5062 metra i to je ujedno bio najdulji tunel u Republici Hrvatskoj do izgradnje tunela Mala Kapela i Sveti Rok. Izvođači radova bili su Hidroelektra Zagreb i Konstruktor Split. Dana 13. prosinca 2007. godine kroz tunel je prošlo 40-milijunto vozilo, što ukazuje na potrebu izgradnje druge cijevi. Gradnja druge cijevi tunela Učka započela je 17. prosinca 2020. godine. Vrijednost radova je 1,5 milijardi kuna.

Glavni izvođač radova je francuska građevinska tvrtka Bouygues. Tunel se probija eksplozivom i na dan se može probiti i do 25 metara tunela, a ukupno se mora probiti 5634 metra tunela i izvaditi 550 000 m3 materijala. Dnevno se obave i do 4 miniranja, a svako miniranje prate seizmografi radi sigurnosti postojeće cijevi, koja se povremeno i zatvara za promet iz istih razloga. Trenutno je probijeno oko 600 metara s istarske strane i gotovo 400 metara s kvarnerske strane.
Autor: Wladyslaw Sojka, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Einfahrt_Ucka_Tunnel.jpg, Licenca
Kada sve bude završeno, Istra i Kvarner će biti spojeni autocestom u punom profilu. Ovaj projekt od iznimne je prometne važnosti za Hrvatsku te će uvelike pomoći u prometnoj povezanosti, u ovom slučaju Istre s ostatkom Hrvatske. Druga cijev tunela Učka bit će otvorena za promet u lipnju 2024. godine.
Izvori: https://hr.wikipedia.org/wiki/Tunel_U%C4%8Dka
https://vijesti.hrt.hr/gospodarstvo/probijeno-gotovo-tisucu-metara-druge-cijevi-tunela-ucka-4906624