Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Aktualno

Dan sigurnijeg interneta

Autorica: Sandra Hermanović

Zajedno za bolji internet

Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske komisije organizira Dan sigurnijeg interneta radi promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe digitalne tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta bila je „Zajedno za bolji internet”.

U Tehničkoj školi Bjelovar obilježen je Dan sigurnijeg interneta. Organizirano je više radionica i predavanja. Obuhvaćene su tri teme koje su preporučene za ovu godinu, a to su: Zaštita privatnosti na internetu, Lažne vijesti i Prekomjerna upotreba računala/interneta. Uz stečena znanja o tome kako zaštititi svoje podatke na internetu, kako kritički pristupiti sadržajima koji se nude na internetu i gdje je granica korištenja interneta za potrebe, učenici su primjenjivali i inovativna i kreativna rješenja, radili su na svom osobnom i socijalnom razvoju, suradnički učili i radili u timu, tražili nove podatke i uspješno ih primjenjivali.

„Zaštita privatnosti na internetu“

Učenici 3.c razreda sudjelovali su u radionici „Zaštita privatnosti na internetu“ i tako obilježili Dan sigurnijeg interneta.

Prvi dio radionice sastojao se od ispunjavanja ankete koju je osmislio njihov nastavnik Ivan Pašalić kako bi od učenika dobio povratnu informaciju o njihovu poznavanju opasnosti i sigurnosti na internetu.

Nakon ispunjavanja ankete i analize dobivenih rezultata uslijedio je i drugi dio radionice  u kojemu su učenici dobili dva zadatka: 1. istražiti 10 najvećih hakerskih napada na internetu u posljednjih 20 godina; 2. osmisliti scenarij hakerskog napada putem interneta na neku osobu te objasniti koje bi posljedice imala napadnuta osoba, što napadnuta osoba treba poduzeti nakon što je bila žrtva tog hakerskog napada te što ta osoba treba poduzeti da se u budućnosti zaštiti od mogućih takvih i sličnih hakerskih napada.

Cilj radionice bio je osvijestiti učenike o svim opasnostima koje se nalaze na internetu te koje korake zaštite i sigurnosti trebaju poduzeti kako bi se što bolje zaštitili na internetu. Učenici su s velikim zanimanjem pratili radionicu.

„Lažne vijesti – kritički pristup sadržajima na internetu“

Dan sigurnijeg interneta obilježen je i na nastavi engleskog jezika. Za učenike 1.a razreda, koji su nastavu imali online, profesorica Martina Čukman pripremila je digitalnu  kolekciju različitih zadataka o lažnim vijestima. Tako su učenici rješavali kviz online, učili prepoznati različite vrste lažnih informacija te se na kraju upoznali s digitalnim alatima i okušali u upotrebi digitalnih alata za izradu lažnih vijesti. Kolekciju zadataka i učeničkih radova možete naći na sljedećem linku: https://wke.lt/w/s/NijGtY

Učenici 3. c i 4. c na satu engleskog jezika raspravljali su o društvenim normama na internetu te o tome kako se nositi s digitalnim stresom. Neki su učenici izradili i infografiku o digitalnom stresu.

Autor: Matija Prelec
Autor: Filip Barišić

U trećim razredima profesorica Kristina Vidak organizirala je radionicu Lažne vijesti.  Cilj radionice bio je potaknuti učenike na kritičko razmišljanje.

Na početku radionice učenici su pogledali dokumentarni film, a nakon kratke diskusije  shvatili  su kako se radi o lažnom filmu. Na taj su se način prisjetili kako prepoznati lažne vijesti te koliko štete može uzrokovati jedna lažna vijest. 

Rješavajući križaljku, otkrili su kriterije vrednovanja tekstova, slika i izvora.  Koristeći alate za procjenu lažnih vijesti, učenici su pokušali ocijeniti točnost informacija preuzetih iz različitih medija. Na kraju radionice upoznati su s jedinim hrvatskim medijem koji je specijaliziran za provjeru činjenične točnosti u javnom prostoru.

„Prekomjerna uporaba računala/interneta“

U školskoj knjižnici održana je radionica  „Za i protiv interneta“; sudjelovali su zainteresirani učenici drugih razreda. Razgovarali su o prednostima i rizicima uporabe interneta te negativnim posljedicama prekomjerne uporabe računala. Rješavajući anketni upitnik, učenici su došli su do spoznaje da tijekom dana više vremena provedu na društvenim mrežama  nego što se druže s vršnjacima. Radeći u grupama, učenici su crtali i pisali plakate o prednostima, rizicima i negativnim posljedicama uporabe interneta. Zaključak je da komunikacija putem društvenih mreža ne može zamijeniti druženje uživo. Podsjetili su se što učiniti ako znaju nekoga tko se prekomjerno koristi računalom te razgovorom o slobodnim aktivnostima i hobijima potaknuli želju i interes članova grupe za uključivanjem u razne aktivnosti i sport.

“Bijeg s nesigurnog interneta”

Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta 2022. pod sloganom „Zajedno za bolji internet“ učenici 2. c i 3. c razrednog odjela pod vodstvom profesorice Emine Grmić odigrali su interaktivnu igru „Bijeg s nesigurnog interneta“ https://sites.google.com/view/dsibijeg 

Nakon završene igre učenicima je dodijeljen certifikat za „Bijeg s nesigurnog interneta“, a pri analiziranju igre s učenicima zaključeno je da su se i u stvarnom životu susreli s nekim od opisanih situacija.

Interaktivna igra „Bijeg s nesigurnog interneta“ predstavljena je na CARNETovoj konferenciji 2021. godine pod nazivom „Breakout from the unsafe Internet“. Autorica je interaktivne igre na engleskom jeziku profesorica Mihaela Kelava, a profesorica Emina Grmić prevela ju je na hrvatski jezik.
Rad je opisan u najavi: „U mnoštvu dostupnih digitalnih alata nije više problem ovladati nekim alatom nego ga svrsishodno upotrijebiti. Učenici bolje uče u stvarnim situacijama, a kako to često nije moguće (niti preporučljivo kada je u pitanju internetska sigurnost), simulacije stvarnih situacija su idealan način za intenziviranje doživljaja i iskustva učenja. Potaknuti učenike na učenje, stvoriti zanimljivo okruženje, a pri tome olakšati sebi vrednovanje postignutog nije nastavnicima uvijek jednostavan zadatak, ali ne i nemoguć.”