Školski projekt: “Talking tech”
Tijekom školske godine 2024./2025., učenici 3.a i 4.a smjera strojarski računalni tehničar sudjelovali su u školskom projektu Talking tech kojem je glavni cilj bio odgovoriti na problem nedostatka stručne literature u određenom predmetu iz struke. Naime, pojedini nastavnici strukovnih predmeta, osobito u trećim i četvrtim razredima, suočavaju se s ograničenom dostupnošću nastavnih materijala. Posebno nedostaju udžbenici, radne bilježnice i druga formalna ili neformalna literatura koja bi pomogla kako učenicima, tako i nastavnicima u izvođenju nastave. Kako bi se premostile ove poteškoće, nastavnica engleskog jezika Martina Čukman prof. i nastavnik iz sektora elektrotehnike Matija Ipša dipl.ing. proveli su projekt s učenicima kojim su osmislili edukativne materijale iz predmeta Industrijska automatizacija.
Projekt je imao za cilj usvajanje stručnog vokabulara iz područja elektrotehnike i strojarstva na hrvatskom i engleskom jeziku te općenito proširenje znanja iz navedenih područja. Učenici su korištenjem digitalnih online alata također razvijali kreativnost, komunikacijske i prezentacijske vještine. Radili su na prijevodima tzv. data sheet-ova, odnosno tehničkih specifikacija senzora blizine na stranom jeziku, nakon čega su svoja rješenja predstavili ostalim učenicima. Ti su materijali opisivali principe rada i načine primjene senzora, ponajprije senzora blizine, koji imaju važnu ulogu u industrijskoj automatizaciji za detekciju prisutnosti elemenata u automatskom upravljanju tehničkim procesima. Na laboratorijskim vježbama iz Industrijske automatizacije, učenici su testirali funkcionalnost senzora u uvjetima stvarnog tehničkog procesa. Pritom su pomoću procesnih računala razvili algoritme koji omogućuju implementaciju senzora i njihovu praktičnu primjenu kroz konkretne primjere iz struke.
Ovim projektom učenici su osvijestili važnost poznavanja stranog jezika, kao i sposobnost stručnog izražavanja o pojavama, zakonitostima i uređajima unutar područja elektrotehnike i strojarstva.





