Školski projekt – Talking tech
Autori teksta: Martina Čukman i Matija Ipša
Tijekom drugog polugodišta školske godine 2021./2022. učenici završnih razreda sudjelovali su u školskom projektu Talking tech. Ciljevi aktivnosti projekta bili su usmjereni na rješavanje problematike nedostatka stručne literature iz područja struke. Većina nastavnika strukovnih predmeta iz područja elektrotehnike, građevine i strojarstva, prije svega u trećem i četvrtom razredu, suočeni su s nedovoljnom podrškom nastavnih sredstava. Tu ponajprije mislimo na manjak udžbenika i radnih bilježnica ali i bilo kakve druge literature koja bi bila podrška učenicima ali i nastavnicima.
S obzirom na sve probleme, nastavnica engleskog jezika Martina Čukman i nastavnik elektro grupe predmeta Matija Ipša proveli su školski projekt u kojem su napravili edukativne sadržaje iz predmeta Industrijska automatizacija. Predmet se izvodi u trećem i četvrtom razredu smjera strojarski računalni tehničar. U projektu su sudjelovali učenici završnog 4.a razreda. Ciljevi aktivnosti bili su usmjereni na učenje stranog jezika, popularizaciju digitalnih tehnologija i općenito znanja iz područja elektrotehnike i
strojarstva. Učenici su, koristeći digitalne on-line alate potaknuti na kreativno razmišljanje i korištenje vještina prezentacije. Na temelju tzv. data sheet-ova, odnosno specifikacija senzora blizine na stranom jeziku, napravili su vlastiti prijevod koji su tada prezentirali ostalim učenicima. Specifikacije senzora usmjerene su na principe rada i načine korištenja u praksi, a odnose se, prije svega, na senzore blizine; induktivne, kapacitivne i analogne ultrazvučne industrijske senzore. Primjena navedenih senzora je značajna u području industrijske automatizacije za detekciju prisutnosti određenih elemenata u automatskom upravljanju tehničkih procesa. Na laboratorijskim vježbama iz predmeta Industrijska
automatizacija učenici su ispitali funkcionalnost i testirali senzore u okruženju realnog tehničkog procesa. Koristeći procesna računala izradili su algoritme kojima su omogućili implementaciju navedenih senzora i praktičnu primjenu kroz primjere iz prakse. U okviru ovog projekta učenici su, govoreći o pojavama, zakonitostima i uređajima iz područja elektrotehnike i strojarstva, osvijestili potrebu učenja stranog jezika te su iskoristili priliku za uvježbavanje vještina prezentiranja.
Zahvaljujemo se svim učenicima 4.a razrednog odjela iz školske godine 2021./2022. a posebno učeniku Ivanu Tiriću koji je snimio i montirao video o provedenim aktivnostima.
Kako je to sve izgledalo pogledajte u sljedećem videu…