Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Mjesec borbe protiv ovisnosti u našoj školi

Tijekom Mjeseca borbe protiv ovisnosti u Tehničkoj školi Bjelovar provodimo projekt „Tvoje zdravlje – tvoja odluka“, koji obuhvaća sve učenike i usmjeren je jačanju svijesti o važnosti zdravih životnih izbora. U svijetu u kojem su mladi svakodnevno izloženi pritiscima, izazovima i različitim oblicima ovisnosti, ovaj školski projekt ima za cilj pružiti im znanja, podršku i vještine potrebne za donošenje odgovornih odluka. Kroz predavanja, razgovore i radionice želimo učenicima približiti realnu sliku rizika, ali i ponuditi alternative koje potiču zdrav, ispunjen i aktivan život.

Posebnu pažnju posvećujemo ulozi kretanja, sporta i općenito zdravih navika koje izravno doprinose jačanju otpornosti na stres i negativne utjecaje okoline. Učenici će tijekom mjeseca imati priliku sudjelovati na različitim radionicama i sudjelovati u aktivnostima koje naglašavaju dobrobiti koje donosi kvalitetno provedeno slobodno vrijeme. Cilj je potaknuti ih da prepoznaju vlastite snage, razviju pozitivan odnos prema sebi te shvate da pravovremeni zdravi izbori mogu značajno oblikovati njihovu budućnost.

Vrijednu podršku ponovno nam pruža i Gradsko društvo Crvenog križa, koji će održati predavanja za učenike drugih razreda, s naglaskom na prepoznavanje rizičnih ponašanja i razumijevanje mehanizama nastanka ovisnosti.

Zajedničkim snagama učenika, nastavnika, roditelja i stručnih suradnika stvaramo poticajnu školsku zajednicu u kojoj svaki učenik ima priliku birati zdravlje, sigurnost i život bez ovisnosti. U Mjesecu borbe protiv ovisnosti želimo podsjetiti naše učenike da svaka odluka koju donesu danas gradi temelje njihove budućnosti. Kroz zajedničke aktivnosti učimo jedni od drugih, podržavamo se i stvaramo školsko okruženje u kojem je briga o zdravlju vrijednost koju svi dijelimo. Vjerujemo da znanje, otvoren razgovor i primjer odraslih mogu biti snažan poticaj mladima da odaberu put koji vodi sigurnijem, ispunjenom i zdravijem životu.

Ovaj projekt nije samo niz predavanja, to je ulaganje u generaciju učenika koja će znati prepoznati izazove, nositi se s pritiscima i birati ono što ih čini snažnima. Zajedno gradimo školu u kojoj se promiču odgovornost, podrška i dobrobit svakog pojedinca.

Napisala Sandra Hermanović, prof.

Digitalno doba: Kako učenici upravljaju svojim vremenom na internetu

Autor: Sandra Hermanović, prof.

Početkom ove školske godine provedeno je  istraživanje o navikama korištenja interneta i tehnoloških uređaja među učenicima prvih i drugih razreda Tehničke škole Bjelovar. Ovo istraživanje predstavlja nastavak prethodnog istraživanja provedenog prije dvije godine, a cilj je usporediti promjene u digitalnim navikama učenika i analizirati kako tehnologija utječe na njihovo obrazovanje. Rezultati istraživanja ukazuju na to da pametni telefoni i dalje dominiraju među tehnološkim uređajima učenika, a zabilježen je blagi porast njihovog posjedovanja u odnosu na prethodna istraživanja. Iako većina učenika ostaje aktivna na društvenim mrežama poput TikToka, primijećen je pad vremena provedenog na ovoj platformi, što sugerira promjene u digitalnim navikama. Jedan od glavnih ciljeva ovog istraživanja je usporedba podataka s prošlim istraživanjem, čime se omogućuje dublje razumijevanje promjena u načinu na koji učenici koriste tehnologiju. Ova usporedba pokazuje kako su se razvijali obrasci korištenja Interneta, u kojem smjeru se kreću digitalne navike učenika te kakav je njihov odnos prema odgovornom korištenju tehnologije.

Koristi od ovog istraživanja i usporedbe uključuju:

  1. Bolje razumijevanje digitalnih navika učenika, što pomaže u prepoznavanju pozitivnih i negativnih aspekata tehnologije u njihovim životima.
  2. Praćenje promjena u korištenju interneta kako bi se uočile potencijalne pozitivne ili negativne promjene u obrascima korištenja digitalnih uređaja.
  3. Razvoj ciljanih edukativnih programa za učenike, roditelje i nastavnike kako bi se promicao odgovorno korištenje Interneta i sigurnost na mreži.
  4. Unapređenje strategija za podršku učenicima, omogućujući im bolje upravljanje svojim digitalnim vještinama i ravnotežom između online i offline aktivnosti.

Ovi rezultati pomoći će u planiranju budućih aktivnosti u školi, kao i u razvoju smjernica za poboljšanje digitalne pismenosti i zdravih navika među učenicima.

Za detalje o provedenom istraživanju, pročitajte: Korištenje interneta kod učenika prvih i drugih razreda Tehničke škole Bjelovar.pdf

Školski projekt “BitTovci – jesmo li sretni?”

Nastavili smo i u ovoj školskoj godini projekt “BitTovci – jesmo li sretni?” koji je osmišljen  kao odgovor na sve veću potrebu za jačanjem svijesti o emocionalnom i mentalnom zdravlju, koje je ključno za uspjeh i zadovoljstvo u školi, ali i izvan nje. Učenici će kroz radionice imati priliku bolje upoznati sebe, razumjeti vlastite emocije i naučiti kako se nositi s različitim izazovima s kojima se suočavaju u svakodnevnom životu.

Radionice će obuhvatiti teme poput pozitivne komunikacije, razumijevanja različitosti, upravljanja stresom i razvijanja samopouzdanja. Kroz aktivnosti koje smo pripremili, učenici će zajedno s nastavnicima istraživati kako prepoznati i razumjeti svoje osjećaje, kako izgraditi zdrave odnose s drugima te kako se usmjeriti na aktivnosti koje ih čine sretnijima i zadovoljnijima.

Osim osobnog razvoja, želimo potaknuti i povezivanje unutar učeničke zajednice. Program je zamišljen tako da učenici rade u malim grupama, dijele svoja iskustva i uče jedni od drugih, čime dodatno razvijaju empatiju.

Dan škole

Tehnička škola Bjelovar i ove godine organizira svoj Dan škole. Uz predstavljanja i radionice predstavnika tvrtki i učenika i nastavnika škole. Pozivamo roditelje, staratelje, buduće i bivše učenike te sve zaiteresirane da nas posjete. Prezentacija zanimanja za učenike završnih razreda osnovne škole će biti 28. svibnja 2024. godine u organizaciji svih srednjih škola Grada Bjelovara.

Dan ružičastih majica

Danas se, 24. veljače, posljednje srijede u veljači, već tradicionalno obilježava „Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja“, također poznat kao „Dan ružičastih majica“. Obilježavanje ovog dana započelo je u Kanadi, kada je jedan dječak kao znak podrške svojoj majci oboljeloj od raka dojke u školu došao u ružičastoj majici. Radi navedenoga, doživio je izrugivanje i verbalno nasilje od strane drugih učenika škole. Primijetivši isto, kolege iz njegova razreda, kako bi iskazali potporu svom kolegi i zaustavili nasilje prema istom, počeli su se odijevati u ružičaste majice.

Nasilje je sve učestalije i nužno je učestalo raditi na suzbijanju ovog problema. Definira se kao svako ponašanje kojemu je cilj namjerno nanošenje štete sebi, drugoj osobi, grupi ljudi ili cijeloj zajednici (World Health Organization, 2002).

Podrazumijeva šest faktora (Zečević, 2010):

  • Namjera za povređivanjem ili nanošenjem štete
  • Intenzitet i trajanje
  • Moć nasilnika
  • Ranjivost žrtve
  • Manjak podrške
  • Posljedice

Vršnjačko nasilje podrazumijeva učestalo zlostavljanje djeteta i trajnu izloženost negativnim radnjama od strane drugog djeteta ili grupe. Dijete izloženo nasilju teško se brani i bespomoćno je u odnosu prema nasilniku.

Najčešće se dijeli na:

  1. Verbalno – vrijeđanje, širenje glasina, zadirkivanje..
  2. Tjelesno – guranje, udaranje…
  3. Emocionalno – namjerno isključivanje djeteta izloženog nasilju iz zajedničkih aktivnosti u razredu
  4. Kulturalno – vrijeđanje na nacionalnoj, religijskoj i rasnoj osnovi
  5. Seksualno – neželjeni tjelesni kontakt i uvredljivi komentari
  6. Ekonomsko – krađa i iznuđivanje novaca
  7. Elektroničko – prijeteće poruke, uvredljivi komentari, uhođenje, širenje glasina i laži

Počinitelji nasilja lošije psihosocijalno funkcioniraju, teže se prilagođavaju školi, doživljavaju manje potpore od strane profesora. Također, nemaju razumijevanja, prosuđivanje i selektivno pamćenje im je lošije, sumnjičavi su i imaju potrebu za kontroliranjem drugih. Emocionalno su nezreliji, teže uspostavljaju i održavaju odnose, često mijenjaju raspoloženje i impulzivno reagiraju (Field, 1999). S druge strane, djeca koja doživljavaju nasilje često su depresivna, anksiozna i nesigurna u sebe. Nadalje, imaju nisko samopoštovanje i samopouzdanje, introvertirane su i pasivne te imaju lošije socijalne vještine od druge djece (Rigby, 2002).

Većinom, nasilje je kolektivni čin – događa se na javnim prostorima kao što su igrališta, razredi ili školski hodnici i u prisutnosti druge djece. Vrlo često intervencije od strane promatrača izostaju radi nedostatka znanja i ideja kako pomoći zlostavljanom djetetu, ali i radi straha da će i sami biti zlostavljani.

Čimbenici rizika za agresivno ponašanje djece često su intenzivno kažnjavanje i restriktivne odgojne mjere od ranog djetinjstva. Djeca autoritarnih i nepodržavajućih roditelja, roditelja koji su skloni kažnjavanju kao i popustljivih roditelja češće ulaze u nasilna ponašanja prema svojim vršnjacima. Također, često se događa da u obitelji počinitelja nasilja vlada slaba kohezija, dok je kod onih koji nasilje doživljavaju čak i previše izražena obiteljska povezanost, ali i lošija komunikacija i funkcioniranje obitelji.

Stoga, velik dio odgovornosti za sprečavanje nasilja jest i na roditeljima. Važno je neprestano raditi na dobrim obiteljskim odnosima i truditi se biti autoritativan roditelj. Roditelji imaju glavnu ulogu u prenošenju vrijednosti vlastitoj djeci. Djeca vrlo lako preuzmu obrasce ponašanja koje vide od svojih roditelja, tako da je važno na vrijeme usmjeriti pažnju na to što učimo vlastitu djecu. Važno ih je naučiti kako je nasilje nedopustivo i štetno te da kada se nađu u situaciji nasilnog ponašanja kao promatrači ili žrtve osjete odgovornost prijaviti isto. Također, važno je raditi na izgradnji povjerenja s vlastitim djetetom, ohrabriti ga, pružiti mu sigurnost i potporu i tako mu olakšati da se otvori ukoliko se susretne s nasiljem.

Kako potaknuti vlastito dijete da se zauzme za druge koji trpe nasilje (Hrabri telefon)?

  • Razgovarajte s njim o tome kako promatrač može učiniti razliku, kako može pomoći i dajte mu do znanja da će odrasli biti tu da mu pomognu ako se odluči „umiješati“
  • Razgovarajte o tome što je učinio, što nije, što je želio učiniti i kako se osjeća zbog toga
  • Potaknite dijete da zamisli kako se osjeća žrtva dok trpi nasilje i na taj način potičite empatično ponašanje svojega djeteta, empatija se pokazala važnim čimbenikom koji doprinosi većoj spremnosti pomaganju
  • Možete mu dati primjere kako pomoći i kome se od odraslih obratiti – pružite mu paletu mogućnosti iz koje će dijete izabrati ono što njemu najviše odgovara i pri čemu će se ono osjećati sigurnim
  • Naglasite djetetu da, ako se boji da će pružanjem pomoći sebe dovesti u opasnost, odmah potraži pomoć odraslih
  • Budite podrška i ne zaboravite pohvaliti svaki korak naprijed